70% traffic van de website komt via long tail zoekwoorden

Long tail zoekwoorden hebben een aantal voordelen:

  • Op een long tail zoektem scoor je sneller
  • Langere zoektermen zijn specifieker, zodat je gericht bezoekers werft
  • Veel kleintjes maken een grote
  • Je bent minder afhankelijk van de kuren van Google
  • Dankzij semantic search kunnen pagina’s scoren op honderden gerelateerde termen

Zo’n 70% van alle bezoekers via zoekmachines komen via long tail zoekwoorden op een site. U doet uzelf dus te kort als u long tail zoekwoorden met ‘weinig’ zoekvolume negeert (bron: Raven Tools).

Hoe vindt u long tail zoekwoorden?

Long tail zoekwoorden kunt u op verschillende manieren achterhalen. Dit zijn enkele suggesties:

1. Kies een hoofdzoekwoord en combineer dit met bijvoeglijk naamwoorden: bijvoorbeeld zwarte televisie, energiezuinige televisie, platte televisie.
2. Typ langzaam in Google, dan krijgt u direct suggesties.
3. Zeg iets over de prijs: goedkope lcd televisie, prijzen lcd televisie
4. Bestudeer vragen, bijvoorbeeld via Keywordtool.io. Verwerk ze letterlijk in de tekst en geef direct antwoord. Mogelijk laat Google u antwoord zien bij de zoekresultaten mét een link naar uw site.
5. Gebruik zoekwoordensoftware, zoals de Google Keyword Planner
6. Duik in Google Analytics en achterhaal met welke woorden mensen nu op uw site komen

Websites met mooie én gratis stockfoto’s

Iedereen kent het wel; stockfoto’s. De kans is groot dat u zelf ook wel eens gebruik heeft gemaakt van een online beeldbank voor het zoeken van een foto voor op uw website, nieuwsbrief of drukwerk. Maar wist u ook dat er beeldbanken zijn waar u gratis stockfoto’s kunt downloaden. Wie wilt er niet goedkoper uit zijn? Daarnaast bieden deze websites ook vaak verrassend mooie en originele foto’s. In dit artikel geven wij graag een selectie van deze websites weer:

Gratisography
De foto’s op Gratisography zijn van hoge resolutie en u kunt ze gratis gebruiken voor persoonlijke of zakelijke doeleinden.

Unsplash
Unsplash biedt een verzameling gratis stockphoto’s van hoge resolutie. De site publiceert 10 nieuwe foto’s per dag.

Little Visuals
Op deze website vindt u veel mooie stockfoto’s van landschappen en natuur. U kunt u aanmelden om elke week 7 nieuwe foto’s in uw mail te ontvangen of bezoek wekelijks even deze website.

Life of Pix
Op deze website stelt een reclamebureau uit Montreal beelden van haar fotografennetwerk gratis beschikbaar, een verzameling die wekelijks wordt uitgebreid.

Naast deze vier zijn er nog vele andere websites waar u terecht kunt voor gratis stockfoto’s. Heeft u zelf nog een website of weet u er een die nog niet genoemd is? Laat dit dan even weten!

Waarom kleine bedrijven ook een website nodig hebben?

Er zijn een aantal redenen waarom een onderneming – klein of groot – een website nodig heeft. Het hebben van een bedrijfswebsite heeft niet alleen te maken met de verkoop van uw goederen en diensten, maar ook over het bieden van iets van waarde aan potentiële klanten.

Uw (potentiële) klanten verwachten dat u als bedrijf een website heeft. Veel consumenten verwachten dat bedrijven online content over hun diensten of goederen aan bieden. Zeker als het gaat om product informatie. Heeft u geen website waar deze informatie op te vinden is, kunt u deze digitale – potentiële – klanten kwijt raken. Zij gaan dan een ander bedrijf, die hetzelfde kan bieden. Daarnaast wordt er door consumenten naar online beoordelingen gekeken als zij op zoek zijn naar bepaalde artikelen. Goede online beoordelingen kunnen hun aankoopbeslissingen beïnvloeden. U kunt er dan wel op vertrouwen dat er online beoordelingen staan op Google of andere recensiesites.

Een ander belangrijk aspect is dat u met een eigen website het verhaal bepaalt. U heeft geen invloed op wat anderen over uw bedrijf of diensten zeggen, maar u kunt wel bepalen wat uw eigen verhaal is op uw eigen bedrijfswebsite. Een bedrijfsblog kan ondernemers helpen om hun boodschap, missie en persoonlijkheid sneller voor hun doelgroep te krijgen dan gedrukte advertenties of brochures. Ook bent u met een bedrijfswebsite 24/7 uur bereikbaar voor verkoop of het geven van informatie over uw diensten of producten.

Als u een website heeft, wordt deze ook weergegeven in de zoekresultaten van Google. Afhankelijk van hoe uw website geoptimaliseerd is, komt u hoog of laag in de zoekresultaten voor. Als u geen website heeft voor uw bedrijf, dan is de kans dat u in de zoekresultaten verschijnt nul.

Heeft u nog geen website voor uw – klein of groot – bedrijf? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen u graag op weg.

Consumentenbond adviseert consument om naar beneden te scrollen in zoekmachines

Afgelopen week is bij De Telegraaf een nieuwsbericht geweest over dat een mevrouw van 89 jaar opgelicht was door een Slotenmaker. U zult wel denken van wat heeft dit met ons als bedrijf te maken? Deze mevrouw in kwestie had via de Goudengids de slotenmaker gevonden op internet. In het bericht kunt u lezen hoe deze mevrouw is opgelicht door de slotenmaker. Oplichters betalen flink om bovenaan bij de zoekresultaten van Google te belanden.  Reactie van de Consumentenbond op dit voorval: „Wij adviseren echt om naar beneden te scrollen en een lokaal bedrijf te bellen.”

Staat u als bedrijf zijnde nog niet in de top 10 zoekresultaten van Google op relevante zoekwoorden? WenS Online Nederland helpt u graag hierbij. Neem daarvoor even contact op met een van onze account managers.

 

Testmysite van Google – Wij testen de tool

Google heeft inmiddels een behoorlijk aantal tools die u helpen bij SEO, SEA en de optimalisatie van je website. Een van die tools is ‘Test my site‘. Hiermee kunt u de snelheid en mobiele gebruiksvriendelijkheid van een website testen. De tool is ontwikkeld door het team van ‘Think with Google’.

Test my site is heel simpel: U geeft de url van uw website op, de tool scant deze vervolgens en controleert op mobiele snelheid en mobiel-vriendelijkheid. De snelheidsindicatie die u te zien krijgt na voltooiing van de scan geeft aan hoelang het duurt voordat de pagina wordt weergegeven in Chrome op een Moto G4-apparaat in een 3G-netwerk. Daarnaast geeft Google een geschat bezoekers verlies. Dit is een schatting van de kans dat een gebruiker uw website verlaat omdat het langer dan 3 seconden duurt voordat deze is geladen. Uw website wordt ook vergeleken met de websites van uw branchegenoten en concullega’s. Als u uw mailadres opgeeft krijgt u het test-rapport met alle gegevens opgestuurd.

Waarom mobile friendly?

Wilt u goed gevonden worden in de zoekresultaten van Google, dan is het zeer belangrijk om de website zo mobiel-vriendelijk en snel mogelijk te maken. Sinds Googles update in 2015 is het namelijk belangrijker dat uw website goed werkt op een mobiel, dan op een desktop. Het algoritme is zo aangepast dat websites die mobile-friendly zijn hoger in de mobiele zoekresultaten terecht komen dan websites die minder geschikt zijn voor mobiel verkeer.

Mobile

Mobile first is dus het devies, omdat het grootste deel van het internetverkeer tegenwoordig afkomstig is van mobiele gebruikers. Het is daarom belangrijk om uw website perfect te laten functioneren op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Dit doet u door de afbeeldingen op uw website te comprimeren en te zorgen dat ze niet het hele scherm innemen. Daarnaast weegt ook de grootte van de afbeelding mee bij de laadtijd van uw site. Andere factoren die belangrijk zijn voor de snelheid van uw mobiele website, zijn het gebruiken van minder tekst en het weglaten van de sidebar.

Googles Speed Update

Dit jaar kwam Google met een Speed Update. Deze update houdt in dat Google meer de nadruk legt op de snelheid van de website op een mobiel. Hoe sneller uw website laad op een mobiel, hoe hoger u in de zoekresultaten komt. Ook al is uw website nog zo gebruiksvriendelijk. Als ie er 8 seconden over doet om te laden, en de net zo gebruiksvriendelijke website van uw concurrent doet er 4 seconden over, dan staat die bovenaan. De content die wel zichtbaar is op de desktopversie van je website, maar niet op uw mobiel, telt na deze update niet meer mee bij uw ranking in de zoekresultaten.

Test gedaan en nu?

Heeft u uw website getest en weet u zich geen raad met de resultaten en adviezen om de snelheid te verbeteren? Geen nood. Wij kunnen u daarbij helpen. We optimaliseren uw website zodat ie niet alleen gebruiksvriendelijker en mobiel-vriendelijker wordt, maar ook nog eens supersnel snel laad, zodat u hoger in de zoekresultaten van Google komt. Interesse? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! – In een notendop

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen.

Bloggen is een essentieel onderdeel van digitale marketing. Met een zowel creatieve als tactische aanpak zorgt u  ervoor dat u groeit en het kwalitatief verkeer richting uw website toeneemt. Uw doelgroep identificeren, positief opvallen en concurrentieanalyse zijn enkele van de vele factoren die een goed van een saai blog onderscheiden. Zie deze tactieken daarom als een opstap naar een succesvol en effectief blog. Veel succes!

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 5)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 5e tactiek.

5. Vind balans in e-mailmarketing

Sommige marketingfanaten zijn van mening dat e-mailmarketing tot het verleden behoort. Hun argument is dat iemand simpelweg geen tijd heeft om het te lezen. Veel ontvangers zullen het maar vluchtig doornemen, als ze de mail al niet meteen in de prullenbak hebben geknikkerd.

Misschien hebben ze gelijk. Echter, een korte en kraakheldere mail gaat zelden verkeerd. Belangrijk is om de juiste balans te vinden tussen personalisering van uw tekst en de lengte ervan. Een korte boodschap en een link naar een langer artikel presteert waarschijnlijk goed als het de juiste doelgroep bereikt.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 4)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 4e tactiek.

4. Neem concurrentie serieus

Als je uw concurrenten voor wilt blijven, dan moet u ze in de gaten houden. U bent namelijk niet de enige die waardevolle content maakt en vecht om de aandacht van je doelgroep. Doe dus uitgebreid concurrentieonderzoek en kies op basis daarvan de keywords voor uw artikelen zorgvuldig.

Zo maakte bijvoorbeeld het Amerikaanse echtpaar Shane en Jocelyn Sams van deze tactiek gebruik. Ze spendeerden tijd aan het lezen van testimonials van concurrenten en noteerden de specifieke keywords die werden genoemd. Vervolgens schreven ze aantrekkelijke blogs waar de gevonden keywords veelvuldig in werden gebruikt. Het succes van hun blog nam zo flink toe!

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 3)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 3e tactiek.

#3. Deel blogs via opvallende domeinen

Veel bedrijven zijn zo overdonderd met het proces om blogartikelen te maken, dat ze kansen missen om het effectief te promoten. Het is slim om ook de kleine details niet over het hoofd te zien, zoals de bloglinks die u deelt. Dat is één van de manieren om op te vallen en u van anderen te onderscheiden.

Bijvoorbeeld, als u op ecommercetips.NL een blog host, dan kun u dat op die domeinnaam blijven doen, maar links delen als ecommercetips.ONLINE of ecommercetips.STORE. Afhankelijk van het onderwerp van uq artikel bepaalt udus welke link u gebruikt. Die stuurt u dan naar het blog op uw .NL-domein.

Deze zogeheten branded links wijken af. Daardoor trekt u de aandacht van je doelgroep en wekt u interesse om erop te klikken. Bovendien kunt u het aantal klikken bijhouden en uw  marketingdoelen koppelen. Bekende URL-verkorters als Bitly en Rebrandly staan gebruik van custom domeinen toe om uw links te branden.

Hoe meer keywords uw domeinnaam bevat, des te gemakkelijker het is om te onthouden. Zo stimuleert u herbezoeken en mond-tot-mondreclame. Denk bijvoorbeeld eens aan nieuwere extensies als .TECH, .SITE of .ONLINE. Heeft u een blog over e-commerce, dan is een .STORE-domeinnaam interessant.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 2)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 2e tactiek.

2. Schrijf interessante casestudy’s

Nieuwe kopers zoeken actief naar beoordelingen en reviews, voordat ze tot aankoop overgaan. Ze hebben een aantal vragen over een product of dienst die ze met deze informatie graag beantwoord willen zien. Door diepgaande casestudy’s te delen die hierop ingaan, zorg u voor relevante, betrouwbare en geloofwaardige content.

Met casestudy’s kunt u uw blog ook op een handige manier met keywords vullen. Bijvoorbeeld UAV Coach, een klein bedrijf die educatieve hulpmiddelen voor luchtfotografen aanbiedt, paste deze tactiek toe. Ze zochten zogeheten high-density keywords en schreven daar relevante artikelen omheen. Deze strategie alleen leverde ze al zo’n € 125.000 per jaar op.