Testmysite van Google – Wij testen de tool

Google heeft inmiddels een behoorlijk aantal tools die u helpen bij SEO, SEA en de optimalisatie van je website. Een van die tools is ‘Test my site‘. Hiermee kunt u de snelheid en mobiele gebruiksvriendelijkheid van een website testen. De tool is ontwikkeld door het team van ‘Think with Google’.

Test my site is heel simpel: U geeft de url van uw website op, de tool scant deze vervolgens en controleert op mobiele snelheid en mobiel-vriendelijkheid. De snelheidsindicatie die u te zien krijgt na voltooiing van de scan geeft aan hoelang het duurt voordat de pagina wordt weergegeven in Chrome op een Moto G4-apparaat in een 3G-netwerk. Daarnaast geeft Google een geschat bezoekers verlies. Dit is een schatting van de kans dat een gebruiker uw website verlaat omdat het langer dan 3 seconden duurt voordat deze is geladen. Uw website wordt ook vergeleken met de websites van uw branchegenoten en concullega’s. Als u uw mailadres opgeeft krijgt u het test-rapport met alle gegevens opgestuurd.

Waarom mobile friendly?

Wilt u goed gevonden worden in de zoekresultaten van Google, dan is het zeer belangrijk om de website zo mobiel-vriendelijk en snel mogelijk te maken. Sinds Googles update in 2015 is het namelijk belangrijker dat uw website goed werkt op een mobiel, dan op een desktop. Het algoritme is zo aangepast dat websites die mobile-friendly zijn hoger in de mobiele zoekresultaten terecht komen dan websites die minder geschikt zijn voor mobiel verkeer.

Mobile

Mobile first is dus het devies, omdat het grootste deel van het internetverkeer tegenwoordig afkomstig is van mobiele gebruikers. Het is daarom belangrijk om uw website perfect te laten functioneren op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Dit doet u door de afbeeldingen op uw website te comprimeren en te zorgen dat ze niet het hele scherm innemen. Daarnaast weegt ook de grootte van de afbeelding mee bij de laadtijd van uw site. Andere factoren die belangrijk zijn voor de snelheid van uw mobiele website, zijn het gebruiken van minder tekst en het weglaten van de sidebar.

Googles Speed Update

Dit jaar kwam Google met een Speed Update. Deze update houdt in dat Google meer de nadruk legt op de snelheid van de website op een mobiel. Hoe sneller uw website laad op een mobiel, hoe hoger u in de zoekresultaten komt. Ook al is uw website nog zo gebruiksvriendelijk. Als ie er 8 seconden over doet om te laden, en de net zo gebruiksvriendelijke website van uw concurrent doet er 4 seconden over, dan staat die bovenaan. De content die wel zichtbaar is op de desktopversie van je website, maar niet op uw mobiel, telt na deze update niet meer mee bij uw ranking in de zoekresultaten.

Test gedaan en nu?

Heeft u uw website getest en weet u zich geen raad met de resultaten en adviezen om de snelheid te verbeteren? Geen nood. Wij kunnen u daarbij helpen. We optimaliseren uw website zodat ie niet alleen gebruiksvriendelijker en mobiel-vriendelijker wordt, maar ook nog eens supersnel snel laad, zodat u hoger in de zoekresultaten van Google komt. Interesse? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! – In een notendop

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen.

Bloggen is een essentieel onderdeel van digitale marketing. Met een zowel creatieve als tactische aanpak zorgt u  ervoor dat u groeit en het kwalitatief verkeer richting uw website toeneemt. Uw doelgroep identificeren, positief opvallen en concurrentieanalyse zijn enkele van de vele factoren die een goed van een saai blog onderscheiden. Zie deze tactieken daarom als een opstap naar een succesvol en effectief blog. Veel succes!

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 5)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 5e tactiek.

5. Vind balans in e-mailmarketing

Sommige marketingfanaten zijn van mening dat e-mailmarketing tot het verleden behoort. Hun argument is dat iemand simpelweg geen tijd heeft om het te lezen. Veel ontvangers zullen het maar vluchtig doornemen, als ze de mail al niet meteen in de prullenbak hebben geknikkerd.

Misschien hebben ze gelijk. Echter, een korte en kraakheldere mail gaat zelden verkeerd. Belangrijk is om de juiste balans te vinden tussen personalisering van uw tekst en de lengte ervan. Een korte boodschap en een link naar een langer artikel presteert waarschijnlijk goed als het de juiste doelgroep bereikt.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 4)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 4e tactiek.

4. Neem concurrentie serieus

Als je uw concurrenten voor wilt blijven, dan moet u ze in de gaten houden. U bent namelijk niet de enige die waardevolle content maakt en vecht om de aandacht van je doelgroep. Doe dus uitgebreid concurrentieonderzoek en kies op basis daarvan de keywords voor uw artikelen zorgvuldig.

Zo maakte bijvoorbeeld het Amerikaanse echtpaar Shane en Jocelyn Sams van deze tactiek gebruik. Ze spendeerden tijd aan het lezen van testimonials van concurrenten en noteerden de specifieke keywords die werden genoemd. Vervolgens schreven ze aantrekkelijke blogs waar de gevonden keywords veelvuldig in werden gebruikt. Het succes van hun blog nam zo flink toe!

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 3)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 3e tactiek.

#3. Deel blogs via opvallende domeinen

Veel bedrijven zijn zo overdonderd met het proces om blogartikelen te maken, dat ze kansen missen om het effectief te promoten. Het is slim om ook de kleine details niet over het hoofd te zien, zoals de bloglinks die u deelt. Dat is één van de manieren om op te vallen en u van anderen te onderscheiden.

Bijvoorbeeld, als u op ecommercetips.NL een blog host, dan kun u dat op die domeinnaam blijven doen, maar links delen als ecommercetips.ONLINE of ecommercetips.STORE. Afhankelijk van het onderwerp van uq artikel bepaalt udus welke link u gebruikt. Die stuurt u dan naar het blog op uw .NL-domein.

Deze zogeheten branded links wijken af. Daardoor trekt u de aandacht van je doelgroep en wekt u interesse om erop te klikken. Bovendien kunt u het aantal klikken bijhouden en uw  marketingdoelen koppelen. Bekende URL-verkorters als Bitly en Rebrandly staan gebruik van custom domeinen toe om uw links te branden.

Hoe meer keywords uw domeinnaam bevat, des te gemakkelijker het is om te onthouden. Zo stimuleert u herbezoeken en mond-tot-mondreclame. Denk bijvoorbeeld eens aan nieuwere extensies als .TECH, .SITE of .ONLINE. Heeft u een blog over e-commerce, dan is een .STORE-domeinnaam interessant.

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 2)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 2e tactiek.

2. Schrijf interessante casestudy’s

Nieuwe kopers zoeken actief naar beoordelingen en reviews, voordat ze tot aankoop overgaan. Ze hebben een aantal vragen over een product of dienst die ze met deze informatie graag beantwoord willen zien. Door diepgaande casestudy’s te delen die hierop ingaan, zorg u voor relevante, betrouwbare en geloofwaardige content.

Met casestudy’s kunt u uw blog ook op een handige manier met keywords vullen. Bijvoorbeeld UAV Coach, een klein bedrijf die educatieve hulpmiddelen voor luchtfotografen aanbiedt, paste deze tactiek toe. Ze zochten zogeheten high-density keywords en schreven daar relevante artikelen omheen. Deze strategie alleen leverde ze al zo’n € 125.000 per jaar op.

 

5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 1)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen.

Er is al veel te vinden over het effectief blog schrijven. Er wordt alleen niet vaak geschreven over hoe u uw boodschap daadwerkelijk overgebracht krijgt. Hoe u contact met uw publiek krijgt. Hieronder treft u een voorbeeld van een tekst, waarmee u de boodschap zeker niet overgebracht krijgt.

“We zijn momenteel bezig met het consolideren van ons assortiment om ervoor te zorgen dat de producten die we in voorraad hebben een indicatie zijn van onze merkambities. Als onderdeel van onze assortimentsconsolidatie hebben we ook besloten onze leverancierslijst opnieuw te bekijken en een meer intelligent systeem voor de verwerving van aandelen te gebruiken.” bron

U kunt wel begrijpen dat deze tekst voor uw doelgroep niet te lezen valt. Uw doelgroep zal de tekst waarschijnlijk niet begrijpen. Moeilijk taalgebruik is een van de belangrijkste redenen waarom veel zakelijke blogs niet succesvol zijn. Maar hoe moet u het dan wel doen?

1. Weet voor wie u schrijft

Kent u uw doelgroep? En weet u ook welke doelgroep de desbetreffende blog leest waarop u blogt? Uw blogs zijn alleen effectief als uw lezer zich eraan kunnen relateren. Het is belangrijk om te weten voor wie u schrijft. Jon Morrow, een van de meest inspirerende bloggers, identificeert daarom eerst zijn lezers en onderzoekt hun behoeften. Vervolgens gebruikt hij in zijn artikelen anekdotes die de lezer direct aanspreken en spoort ze zo aan om een gewenste actie te ondernemen. Hieronder een voorbeeld van zijn werk, dat ook op Be A Better Blogger wordt aangehaald.

Effectiever bloggen: weet voor wie je schrijft.

 

 

Foto’s optimaliseren

Er is vanuit Google weer een nieuwe tool: Squoosh. Deze nieuwe tool is voor het makkelijk optimaliseren van afbeeldingen. U kunt afbeeldingen verkleinen zonder de kwaliteit te verliezen. En dat allemaal vanuit uw browser. Het is in feite een web app, die zelfs zonder internet functioneert.

De mogelijkheden van Squoosh

De tool Squoosh biedt allerlei mogelijkheden. De tool is ook simpel in gebruik. U sleept een afbeelding in de browser en u kunt er gelijk mee aan de slag. Aan de zijkant heeft u een menu waarin u verschillende mogelijkheden hebt:

  • Verkleinen
  • Het kleurenpalet reduceren
  • Comprimeren

Vervolgens heeft u de optie om de afbeelding op te slaan als “original image”, OptiPNG, MozJPG, WebP, browser PNG, browser JPEG en browser WebP.

Conclusie van is dat de Squoosh een hele fijne, handige tool waarmee u snel en gemakkelijk beelden sterk kunt comprimeren zonder dat u kwaliteit verliest. U maakt zo uw afbeelding al snel gemiddeld 70% minder groot. Zeker een winst voor uw website. Om deze reden adviseren wij u ook om deze tool te gebruiken voor de afbeeldingen op uw website.

Keywords bedenken: hoe werkt dat?

Wat zoekwoorden / keywords zijn is al vaker aanbod gekomen in onze blog. Ook waarom keywords van belang zijn voor uw website, zeker ook internet gebied. Maar hoe komt u tot een lijst met zoekwoorden die bij uw bedrijf en website passen? Het is makkelijker dan u denkt. De eerste stap is naar uw website kijken. Wat is uw bedrijf, wie bent u en welke producten / diensten levert u? Heeft u ook al gekeken naar de trends in de markt waarin u opereert? Welke vragen krijgt u wel eens vanuit klanten? Uzelf in de doelgroep verplaatsen is essentieel om tot een goede zoekwoordenlijst te komen.

Als u dat eenmaal op een rij hebt, dan kunt u dit verlaten naar de juiste zoekwoorden. Deze moet uiteraard wel voldoen aan een aantal eisen:

  • Keywords moeten bijvoorbeeld duidelijk en simpel zijn.
    Als u zelf iets zoekt doet u dat waarschijnlijk ook zo kort en specifiek mogelijk.
  • Keywords moeten aansluiten op uw producten en/of diensten.
    Bent u bijvoorbeeld een advocaat in Rotterdam? Pas dan uw zoekwoorden daar op aan en zoek naar synoniemen.
  • Keywords moeten ook echt gebruikt worden door uw doelgroep.
    Uw doelgroep kan synonieme gebruiken van een bepaald zoekwoorden. Onderzoek dus wel wat uw doelgroep gebruikt bij hun zoektocht op Google. erzoek.

Google Reviews: hoe krijgt u deze?

Het plaatsen van een Google Review is vrijwillig, gratis en is openbaar te zien op Google. Wanneer uw klanten een review plaatsen bij uw Google vermelding, dan is de naam en reactie van de klant voor iedereen zichtbaar. De review blijft zichtbaar in Google tot de persoon die de reactie heeft geplaatst, deze zelf verwijderd. Overigens is voor deze persoon ook mogelijk om later de review te bewerken. Om spam te voorkomen, wordt er door Google gebruik gemaakt van automatische spam-detectiemethoden. Deze methoden zorgen ervoor dat de spam reacties verwijderd worden.

Voor u als bedrijf is het natuurlijk prettig als u een positieve review krijgt van een tevreden klant of bezoeker. Een positieve recensie is natuurlijk goed voor het vertrouwen van de bezoeker /potentiële klant op het internet die bij uw website de goede review leest. Het is dan zeker een aanrader om uw klanten te vragen om een Google review achter te laten.

Hoe verwijst u uw klanten naar de juiste plek om een Google review te schrijven?

Er is een handige tool beschikbaar, die u daarmee kunt helpen. De tool Review Box Generator. Met deze tool kunt u, als eigenaar van een website of webshop, een link aanmaken die direct naar de bedrijfsvermelding gaat. U kunt hierdoor uw klanten of bezoekers direct naar het reviewsysteem van Google brengen. Hierdoor is het achterlaten een review voor uw klant slechts een kleine moeite. Wij adviseren u dan ook om direct aan de slag te gaan met deze tool en uw klanten te vragen om een Google review.

Als voorbeeld:

Review schrijven link
Reviews overzicht