Basisfunctionaliteiten Revolution Slider

Veel websites bevatten een slider. In de meeste gevallen gebruiken we hier dezelfde oplossing voor namelijk Revolution Slider. Met deze plugin kunt u betrekkelijk eenvoudig sliders beheren, aanmaken en wijzigen.

Om slider(s) te beheren gebruikt u het menu item ‘Revolution Slider’ aan de linkerkant van de WordPress beheeromgeving.

Een slide toevoegen

Een nieuwe slide toevoegen aan een bestaande slider gaat via de ‘Edit slides’ knop. U krijgt nu het overzicht te zien van alle bestaande slides. Kies op deze pagina de optie ‘New slide’. U kunt dan direct een afbeelding uploaden of kiezen voor de nieuwe slide. Klik op ‘Insert’ en u ziet in beeld de bevestiging dat de nieuwe slide is aangemaakt

Een slide aanpassen

Een bestaande slide wijzigen gaat via de ‘Edit slides’ knop. U krijgt vervolgens het overzicht te zien van alle bestaande slides. Klik op ‘Edit slide’ voor de slide die u wilt wijzigen. In de pagina die volgt kunt u verschillende instellingen wijzigen zoals de afbeelding zelf als de transitie van de slide.

In onderstaand voorbeeld is de transitie ‘Fade’. Vergeet niet de slide op te slaan via de groene ‘Update slide’ knop.

Werken met tekst en animaties

Naast een (achtergrond)afbeelding kunt u ook tekst en animaties toevoegen aan een slide. In onderstaand voorbeeld voegen we een titel en korte tekst toe aan een bestaande slide. We zullen de tekst voorzien van een animatie zodat deze van link naar rechts in beeld verschijnt

Als eerste zullen we de tekst moeten toevoegen. Dit gaat via de ‘Add layer’ knop. Voeg hier de tekst toe en kies de gewenste ‘Style’ voor de tekst. Indien gewenst, kunt u deze nog verder aanpassen via de ‘Edit styles’ knop. In onderstaand voorbeeld kiezen we voor grote witte tekst met een maximale breedte van 50%.

Er is heel veel mogelijk qua animaties. Voor de meest actuele handleiding inclusief uitleg van alle mogelijkheden verwijzen we u naar de officiële documentatie van de slider oplossing.

Vergeet niet de slide op te slaan via de groene ‘Update slide’ knop nadat u alle layers hebt toegevoegd/gewijzigd

Een slider aanpassen

Een bestaande slider past u aan via het ‘potloodje’ icoon. Wilt u de volgorde van de slides wijzigen? Kies dan voor ‘Edit slides’. In het overzicht wat volgt kunt u via ‘drag & drop’ de volgorde wijzigen.

Nieuwe slider aanmaken

Vanuit de overzichtspagina van Revolution Slider, kunt u een nieuwe slider aanmaken via de knop ‘Create new slider’. Geef de nieuwe slider een titel, alias en kies het gewenste type slider.

6.5 Slider toevoegen aan de website

Een slider kan worden toegevoegd aan de website met behulp van een ‘shortcode’. Deze code vindt u terug in het overzicht met alle sliders of op de pagina om de slider te bewerken. De code kunt u plakken in een pagina, bericht of widget.

Meer informatie

Voor een uitgebreide uitleg van de mogelijkheden van deze plugin, verwijzen we u naar de online documentatie van de Revolution Slider plugin.

Websites zonder HTTPS krijgen “Niet Veilig” melding in Google Chrome

Als bedrijf zijnde zult u vast een (professionele) website hebben. U weet wellicht al wel, dat het belangrijk is om de verzending van persoonsgegevens via het internet goed te beveiligen. Bijna elke website maakt tegenwoordig gebruik van verzenden van persoonsgegevens. Dit is sowieso al van toepassing op websites voor bedrijven die online bankieren, maar ook als u op uw website offerte aanvragen of contactformulieren binnen krijgt. Belangrijke vraag is dan hoe u als ondernemer ervoor kunt zorgen dat er geen privacygevoelige informatie op straat komt te liggen.

Wat is SSL?
SSL staat voor Secure Socket Layer en betekent dat er een versleutelde verbinding tot stand wordt gebracht tussen een internetbrowser en een webserver. Gegevens worden zo optimaal beveiligd en kunnen niet zomaar door buitenstaanders worden gestolen. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) ziet er streng op toe dat websites er alles aan doen om persoonsgegevens te beveiligen. Wordt deze wetgeving niet nageleefd? Houd dan rekening met boetes tot een bedrag van wel € 4.500,-.

SSL certificaat installeren nu extra belangrijk door Niet Veilig melding Google Chrome
Niet alleen voor de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) is het belangrijk om te investeren in een SSL certificaat. Juist ook Google hecht veel waarde aan dit certificaat. U ontvangt namelijk een positieve beoordeling in de ranking van zoekmachines. Een SSL certificaat installeren, wordt dus door Google beloond met een betere ranking. Alleen daarom is het een aanrader dit zo snel mogelijk te realiseren. Sinds 1 januari 2017 worden gebruikers van Google Chrome op de hoogte gesteld als een website niet is voorzien van een SSL certificaat en krijgen ze een melding bij het bezoeken van een onveilige website.

SSL certificaat website laten verzorgen door WenS Online Nederland
Wilt u uw website optimaal beveiligen en wilt u hiervoor de hulp inschakelen van een expert? Neem dan direct contact op met WenS Online Nederland. Wij kunnen u niet alleen helpen bij een SSL certificaat aanvragen, maar daarmee tevens voorkomen dat gebruikers van Google Chrome een melding krijgen als uw website niet optimaal beveiligd is. Samen met u onderzoeken we graag de mogelijkheden voor een veilige HTTPS verbinding. Bel of mail ons voor een afspraak. Samen met u gaan we voor veiligheid en een betere ranking in de zoekmachines van Google!

 

 

Hoe is de snelheid van uw website?

In een tijd van gebruiksvriendelijkheid en een strenge technische beoordeling van uw website vanuit Google, is het belangrijk de snelheid en algehele performance van de website te testen. Google Pagespeed Insights is altijd een goede tool om te hanteren – u bekijkt de website vanuit de ogen van Google – maar een tool die u zeer uitgebreide, handige info verschaft, is Pingdom Tools. Hieronder een uitgebreide uitleg over Pingdom Tools, waarmee u na het lezen direct aan de slag kunt!

Pingdom laat u kiezen vanuit welke serverregio u uw website wilt laten meten. Dit is zeker handig voor websites die globaal actief zijn.

De beoordeling van uw website door Pingdom Tools

Pingdom Tools beoordeeld allereerst uw website op een aantal essentiële onderdelen, waarbij het u een score van 1 t/, 100 geeft. Deze onderdelen hebben onder andere te maken met caching, redirects en requests. U krijgt hierdoor direct een idee van hoe uw website er voor staat en waar u aan kunt werken.

De grootte van de website / content speelt een rol in de laadtijd van een webpagina. Pingdom tools laat u niet alleen zien hoe groot de webpagina is, maar ook welk onderdeel welke grootte heeft en welke percentage van het geheel het inneemt. Meestal is het zo dat afbeeldingen op de website de meeste ruimte inneemt. Merkt u dat uw website niet snel genoeg is? Dan is het mogelijk een idee om de afbeeldingen op de website te verkleinen. Video’s kunnen ook veel webruimte innemen, het is daarom altijd al te raden om de video’s extern te plaatsen en deze dan vervolgens in te laden op de website.

Een ander essentieel onderdeel van het optimaliseren van de website snelheid ligt in het beperken van het aantal requests. Request zijn verzoeken die een webbrowser stuurt naar een server. Deze verzoeken staan allemaal voor kleine stukjes van de website, die de browser in feite moet laden bij het openen van een website. Als een browser dan meer verzoeken moet sturen, zal het dan ook langer duren voordat de gehele website geladen is. Met Pingdom Tools kunt u de hoeveelheid requests achterhalen van uw website.

 

Pingdom Tools gaat zelf nog een stapje verder, het geeft namelijk ook daadwerkelijk inzicht in wat wanneer laadt en welk verzoek wanneer wordt verstuurt. Dit wordt weergegeven in een soort van Waterfall, waarin exact wordt weergegeven waar eventuele pijnpunten van de website in kunnen liggen en op welke vlakken u nog wat winst kunt behalen.

 

Om even heel kort samen te vatten, is Pingdom Tools een betrouwbare tool als het gaat om het optimaliseren van de website snelheid. We willen hiermee niet zeggen dat u zich blind moet staren met alleen deze tool voor deze statistieken. Het is wellicht een geavanceerde tool als het aankomt op website performance, maar door het te combineren met Pagespeed Insights en GTMetrix maakt u de meting nog betrouwbaarder.

Software-update: WordPress 4.8.3

Versie 4.8.3 van WordPress is uitgekomen. Met dit programma, dat onder een gpl beschikbaar wordt gesteld, is het mogelijk om een weblog op te zetten en bij te houden. WordPress is eenvoudig in te stellen en kan binnen vijf minuten draaien als er al een server met php en MySQL beschikbaar is. Er zijn mogelijkheden om de functionaliteit van WordPress, naast bloggen, verder uit te breiden en het uiterlijk met plug-ins en thema’s aan te passen. In versie 4.8 treffen we onder meer vernieuwde widgets aan voor het invoegen van afbeeldingen, geluid, video en tekst. In deze update is een beveiligingsprobleem verholpen en updaten wordt dan ook aangeraden.

Nieuwe versie WordPress beschikbaar (4.8.2)

WordPress 4.8.2 is afgelopen week uitgekomen. Met deze nieuwe versie zien we onder meer vernieuwde widgets voor het invoeren van afbeeldingen, geluid, video en tekst. Ook zijn in deze update diverse fouten en beveiligingsproblemen verholpen.Versie 4.8.2 is een beveiligingsupdate voor alle voorgaande versies van WordPress, en we raden je dan ook zeker aan om je websites zo snel mogelijk te updaten.

WordPress 4.8.2

WordPress 4.8.1 en eerdere versies zijn onderhevig aan een aantal veiligheidskwesties, die met de update worden verholpen:

  1. $wpdb->prepare()kan onverwachte en onveilige queries creeren, die kunnen leiden tot een potentiele SQL injectie (SQLi). De WordPress core is niet direct in gevaar, maar er zijn maatregelen getroffen om te voorkomen dat plugins en thema’s per ongeluk een kwetsbaarheid kunnen veroorzaken.
  2. Een cross-site scripting (XSS) kwetsbaarheid in de oEmbed discovery.
  3. Een cross-site scripting (XSS) kwetsbaarheid in de visual editor.
  4. Een kwetsbaarheid in de gecomprimeerde bestandscode.
  5. Een cross-site scripting (XSS) kwetsbaarheid in de plugin editor.
  6. Een open redirect in de schermen van de user- en term bewerkingsschermen.
  7. Een path traversal kwetsbaarheid in de customizer.
  8. Een cross-site scripting (XSS) kwetsbaarheid in de template namen.
  9. Een cross-site scripting (XSS) kwetsbaarheid in de link modal.

Behalve de hierboven genoemde veiligheidskwesties bevat WordPress 4.8.2 ook 6 onderhoudsfixes.

WordPress 4.8.2 downloaden

WordPress 4.8.2 is hier te downloaden. Je kunt ook naar je WordPress Dashboard gaan en dan naar Updates > Update Now. WordPress websites waar automatische updates zijn ingeschakeld zijn al begonnen met updaten naar de nieuwe WordPress versie.

Hoe WooCommerce menu items toevoegen aan de menubalk?

Productcategorieën en overige WooCommerce menu items toevoegen aan de menubalk. Hiermee zorgt u ervoor dat uw bezoekers op een gemakkelijkere manier kunnen zoeken binnen de Webshop.

Wanneer u de categorieën wilt toevoegen aan de menubalk is het belangrijk dat de WordPress scherminstellingen goed staan. Deze scherminstellingen vindt u bovenaan iedere pagina op WordPress dashboard.

WooCommerce menu items toevoegen

Allereerst moet u de productcategorieën activeren op uw website. Deze kunt u activeren via de optie scherminstellingen rechtsboven. Vervolgens kunt ualle categorie elementen verslepen naar het overzicht van de webshop menubalk.

Hieronder ziet u een voorbeeld van een menubalk met categorieën. Daarnaast is er ook een startpagina (home) toegevoegd aan deze menubalk.

Nadat u het menu hebt opgeslagen met de knop Menu opslaan rechts boven of rechts onder kunt u verder met het beheren van het menu.

U moet namelijk het menu instellen bij Locaties beheren om ervoor te zorgen dat het menu ook effectief op de webshop wordt weergegeven. Het is afhankelijk van het design hoeveel menu locaties er zijn binnen de site.

Google Rankbrain

Google is steeds meer bezig om op intelligente wijze zoekresultaten beter te leren begrijpen. Om die reden heeft Google in 2015 het Google Rankbrain gelanceerd. Wat weten we anno 2017 over dit Rankbrain?

Allereerst is het van belang om te weten wat het precies in houdt. U kunt zich wellicht wel voorstellen dat Google dagelijks met zeer veel zoekopdrachten te maken krijgt. Circa 15% bestaat uit zoek queries die Google voor het eerst zien. In de praktijk is dit zo’n 450 miljoen onbekende zoekopdrachten per dag.

Het is soms moeilijk voor de zoekmachine van Google om altijd te weten waar een zoekopdracht nu precies mee te maken heeft en welke relatie het dus heeft met websites. Daarom heeft Google een nieuw systeem ontwikkeld om zoekopdrachten beter te leren begrijpen. Met behulp van articial intelligence wordt ervoor gezorgd dat het algoritme bepaalde patronen herkent. Als het Rankbrain vervolgens een onbekende zoekopdracht ziet, dan kan hij daarmee sneller inschatten welke woorden of zinnen een gelijksoortige betekenis hebben of een onderlinge relatie hebben.

Het unieke van het Google Rankbrain is dat het om een zelflerend systeem gaat. Het signaleert zelf patronen en het ontwikkelt zelf inzichten. Dit wordt ook wel machine learning genoemd.

Conversatie aangaan helpt reputatie management in Google

U kent het wellicht wel als eigenaar van een onderneming; iemand schrijft iets slechts over u op internet. Op een plek waar u als onderneming op kunt reageren. De vraag is dan ook “Moet u dat dan doen?”. Moet u de conversie aangaan om uw reputatie te beschermen?

Op internet kunt vele instructies vinden over hoe u de conversie aan kunt / moet gaan na een slecht bericht. De meesten zullen dit dan ook doen. U gaat gelijk zitten en begint te schrijven. Op zich allemaal prima en logisch.

Als u reageert op een negatieve review, dan laat u wel zien dat u geen slecht bedrijf of zelfs geen oplichter bent. Wanneer u reageert op een dergelijk bericht, dan wilt u vaak juist degene helpen of op een andere manier dan overtuigen van uw (geleverde) werk. Maar wat doet u dan als Google deze conversatie verwerkt op pagina 1 binnen de zoekresultaten van Google? Dit is dan schadelijk voor uw bedrijf, slecht voor de imago van het bedrijf en uw eigen ego. Als ondernemer wordt u er zeker niet vrolijk van.

Google kijkt naar verse content

Google denkt, zoals wij al vaker hebben aangegeven binnen onze blog, vanuit zoekwoorden, links, de techniek, indexeren en noem maar op. Er zijn vele aspecten een een daarvan is Verse content. Hiermee wordt bedoeld hoeveel nieuwe content er steeds aan een pagina wordt toegevoegd.

Hoe meer content er door de tijd op een pagina wordt bijgeplaatst, hoe belangrijker de pagina gevonden wordt door Google. Dit is hetgeen wat we normaal gesproken wel willen bereiken, maar niet in het geval een slechte review. Het gevolg is immers dat de pagina hoger in de zoekresultaten komt van Google. Dit is dus wat er ook gebeurt als u reageert op een bestaande review / publicatie.

Maar wat moet u dan doen?

Is de reputatie van uw bedrijf in Google bezoedeld? Het beste is om dan niet te reageren op bestaande artikelen of forumberichten. Wanneer u een nieuwe review tegenkomt, dan is het prima om daarop te reageren. Wanneer het gaat om een oudere review, dan loopt u het risico dat deze weer (hoger) naar voren komt in Google als u er op reageert.

Mobile Advertising strategie steeds belangrijker voor uw bedrijf

Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Mobiele strategie, bestaat dit eigenlijk wel? Of is het altijd al geïntegreerd in de volledige marketing strategie voor het internet? Weet u dan al wanneer u mobiel inzet en op welke manier dit dan kan? Deze vragen zijn relevant, zeker in relatie tot Display Adwords campagnes.

Innovatie van technologieën, devices en mogelijkheden

Innovatie van technologieën, devices en mogelijkheden tot verzamelen van data zorgen ervoor dat er opties voor u zijn die voor u marketing interessant kunnen zijn.

De verandering van de rol van mobile  is een belangrijke indicatie en aanhaakpunt voor elke adverteerder. Waar het eerst nog spannend was om bijvoorbeeld bankgegevens in te kunnen zien via een app, worden er nu zonder moeite complete transacties verricht met een mobiele telefoon. Deze zichtbare verschuiving  biedt veel mogelijkheden voor de toepassing van online marketing. Deze opties zijn bijvoorbeeld te vinden in beschikbaarheid, frequentie, context en snelheid van communicatie.

Een van de belangrijkste eigenschappen van mobile marketing  is de mogelijkheid van het bereiken van potentiële leads. Waar een mobiele bezoeker voorheen vaak een oriënterend gedrag liet zien, wordt de drempel voor een aankoop of andere conversie steeds lager. Door op het juiste moment op de juiste plek aanwezig te zijn met een boodschap die de context op dat moment past, zorgt voor een veel grotere kans op resultaat.

Bij online marketing is het de kunst om bewustzijn te creëren van de behoefte van een product of dienst, nog voordat de ontvanger de keuze heeft gemaakt dit product of deze dienst nodig te hebben. Met name Display advertising leent zich hier heel goed voor. Wanneer iemand (on) bewust vaker positief geconfronteerd wordt met een merk, is de kans groter dat hier een voorkeur voor ontstaat. Dit geldt zowel bij korte als lange termijn aankopen.

Ons advies is om te kijken naar waar de doelgroep zit online, wat zij daar doen, met welke device en wanneer.

Google bestraft pop-ups

Heeft u pop-ups binnen uw website? Google bestraft sinds dit jaar de zogenaamde ‘intrusive popups‘ als deze aanwezig zijn. Binnen WordPress zijn er alternatieven voor (opdringerige) pop-ups in de site.

Waarom worden opdringerige pop-ups bestraft?

Google heeft geconstateerd dat zoekopdrachten steeds meer op mobiele apparaten worden uitgevoerd. Wanneer een bezoeker vervolgens een zoekresultaat aanklikt, komt het vaak voor dat de content die u verwacht geblokkeerd wordt  door een (bijna) schermvullende pop-up. De pop-up biedt bijvoorbeeld een kortingsactie door u in te schrijven op de nieuwsbrief of of door een facebook-pagina te liken.

Google beredeneert dat een gebruiker van haar zoekmachine ook de content te zien moet krijgen die er verwacht wordt en verwacht mag worden. Als de internet gebruiker dus de titel van een nieuwsbericht aanklikt in Google, verwacht deze persoon wel het nieuwsbericht te lezen; niet om een aanbieding voorgeschoteld te krijgen. Om die reden worden opdringerige pop-ups door Google bestraft. Uitzonderingen worden wel gegeven voor cookie-meldingen, leeftijds-verificatie en voor pop-ups die slechts een klein deel van het scherm in beslag nemen (zoals app-banners).

Alternatief 1: Opt-in bars

Het eerste alternatief voor een (grotendeels) beeldvullende pop-up in WordPress is de opt-in bar. Dit is een smalle balk onderin of bovenin de webpagina, waarmee u een aanbod doet aan uw lezers. Eigenlijk is de opt-in bar nog steeds een pop-up, maar neemt deze vorm niet ‘opdringerig’ het hele scherm in beslag.

Alternatief 2: Inline content

In plaats van pop-ups met een aanbod, kunt u er ook voor kiezen om dat aanbod een vaste plek op de pagina te geven. U kunt bijvoorbeeld in de zijbalk een widget maken waarin bezoekers zich kunnen inschrijven op de nieuwsbrief. Of u kunt de pagina onderbreken met een opt-in blok: een soort advertentie-ruimte waarin u uw aanbod doet.

Alternatief 3: Twee-traps pop-ups

Soms ontkomt u er niet aan om opdringerige pop-ups te blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat u de ruimte van het scherm simpelweg nodig hebt om het gehele verhaal goed te kunnen doen. In dat geval kunt u ook een pop-up in twee stappen realiseren: wanneer een bezoeker klikt op een knop of link op de pagina (stap 1), springt de pop-up in beeld (stap 2). Op die manier voldoet u aan de regels van Google, omdat de pop-up niet meer ongevraagd in beeld komt.