Hoe ziet de title tag eruit in Google?

Google laat de title tag meestal zien in zijn zoekresultaten. Dat ziet er dan zo uit:

voorbeeldseotitel

Er is één uitzondering. Google behoudt zich het recht voor om een andere meta titel te laten zien. In 2011 verklaarde Google daarover het volgende:

” In general, when we run across titles that appear to be sub-optimal, we may choose to rewrite them in the search results. This could happen when the titles are particularly short, shared across large parts of your site or appear to be mostly a collection of keywords. One thing you can do to help prevent this is to make sure that your titles and descriptions are relevant, unique and compelling, without being “stuffed” with too much boilerplate text across your site.”

Onderstaande video van Google is uit 2014. Dit filmpje laat zien wanneer Google de title tag laat zijn in zijn zoekresultaten.

Waar vult u de Title tag in voor een pagina op uw website?

De precieze locatie van het invoeren van de title tag is afhankelijk van de manier waarop uw website is ontwikkeld.

Is uw website nog ontwikkeld geheel in de html-code? In HTML code ziet de title tag er als volgt uit:

<head>

<title>Dit is een voorbeeld van een title tag</title>

</head>

Tussen de tags <title> en </title> staat de tekst van de title tag.

Maakt u echter gebruik van een CMS (content management systeem)? In een goed CMS is ruimte om een title tag te schrijven. Dat kan op elke pagina. Deze ruimte heet meestal title tag, SEO titel, meta titel, HTML titel of titel voor zoekmachines.

Met www of zonder www

In principe zijn www.wensonline.nl en wensonline.nl twee verschillende websites, ook voor Google. Het is dus verstandig om één van die twee te kiezen en de ander door te laten verwijzen (met een 301 redirect) naar degene die u hebt gekozen.

Hoe is dit op dit moment geregeld voor mijn website?

Allereerst is het belangrijk dat u gaat kijken of dat uw website op dit moment wordt doorverwezen. Dit doe u door in uw adresbalk uw domeinnaam te typen. Eén keer met www ervoor en één keer zonder.

Wanneer er dus op allebei (met en zonder www) een website wordt getoond en  in de adresbalk blijft hetzelfde staan als wat u er getypt hebt dan heb u in principe dus twee verschillende websites! Dit is voor de zoekmachines niet zo handig want uhebt zo kans op duplicated content. Overigens is het tegenwoordig wel mogelijk om bij de Google webmastertools aan te geven wat uw hoofddomein is (met of zonder www).

Hoe doorverwijzen?

Wanneer uw website bij één van de twee niet getoond wordt of u wilt uniformiteit uitstralen (dus één domein, zelf te kiezen met of zonder www) zul u deze moeten redirecten.

Het eenvoudigste is om dit met de .htaccess file te doen. Dit werkt alleen als uw website op een Linux server draait en de server .htaccess ondersteunt. Wanneer u dit niet zeker weet kun je even contact opnemen met uw hostingbedrijf.

Wanneer u al een .htaccess file op uw server hebt staan, moet u deze openen in bijvoorbeeld kladblok. De volgende code voegt u dan toe (kies één van de twee en knip alleen de code tussen de stippellijntjes, vergeet ook niet om uw domeinnaam en extensie in te geven bij de tweede en derde regel):

Met www doorverwijzen naar zonder www
————————————————————–
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.jedomeinnaam\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://jedomeinnaam.nl/$1 [L,R=301]
————————————————————–

Zonder www doorverwijzen naar met www :
————————————————————–
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domeinnaam\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domeinnaam.nl/$1 [L,R=301]
————————————————————–

Dit bestand moet u dan vervolgens opslaan en dient u te plaatsen in de root van de webserver. Als u nog geen .htaccess bestand hebt moet u hem opslaan als .htaccess. Dit is zowel de naam van het bestand als de extensie. Dus NIET opslaan als .htaccess.txt!

Paginabeheerders verwijderen bij uw GOOGLE MIJN BEDRIJF

Beheerders verwijderen

Ga als volgt te werk om een beheerder of uzelf als beheerder van een pagina te verwijderen:

  1. Log in bij Google Mijn Bedrijf en kies de pagina die u wilt beheren.
  2. Klik op het tandwielpictogram naast uw bedrijfsnaam en kies Instellingen.
  3. Klik op het tabblad Beheerders in het bovenste navigatiemenu.
  4. Klik op de X voor de persoon die u wilt verwijderen.

Wanneer een beheerder is verwijderd, ontvangt zowel de verwijderde beheerder als de pagina-eigenaar hierover een melding met de naam van de persoon die de beheerder heeft verwijderd.

Wanneer u een beheerder verwijdert, kan deze geen administratieve of andere acties meer ondernemen voor die pagina. Alle eerdere berichten, reacties en andere acties van die beheerder blijven echter behouden.

Paginabeheerders toevoegen bij uw GOOGLE MIJN BEDRIJF

Eigenaren van een Google+ pagina kunnen extra mensen uitnodigen om een pagina te beheren. Er geldt een limiet van 50 beheerders per pagina en er kunnen 20 mensen per dag worden uitgenodigd om een pagina te beheren.

Alleen een eigenaar kan beheerders voor een pagina toevoegen of verwijderen. Een beheerder kan zichzelf echter ook verwijderen voor een pagina.

Beheerders toevoegen

Een beheerder toevoegen aan een Google+ pagina:

  1. Log in bij Google Mijn Bedrijf en kies de pagina die u wilt beheren.
  2. Klik op het tandwielpictogram naast uw bedrijfsnaam en kies Instellingen.
  3. Klik op het tabblad Beheerders in het bovenste navigatiemenu.
  4. Klik op Beheerder toevoegen, geef het e-mailadres op of stuur een uitnodiging via het profiel en klik op Uitnodigen.

Op deze pagina worden alle actieve beheerders weergegeven en kunt u zien welke mensen zijn uitgenodigd om beheerder te worden. Wanneer een beheerdersuitnodiging wordt geaccepteerd, wordt de eigenaar van de pagina per e-mail op de hoogte gesteld. De eigenaar en alle beheerders kunnen de namen en e-mailadressen bekijken die op deze pagina worden vermeld.

U kunt lopende uitnodigingen annuleren door te klikken op de X in de rij met de uitnodiging die u wilt verwijderen.

De nieuwe Google Penguin update: Wat gaat er veranderen?

Binnen nu en afzienbare tijd komt het nieuwe algoritme van Google Penguin uit, genaamd The Real Time Penguin update. Uiteraard gaan er weer dingen veranderen voor uw website. Zijn er aspecten die u moet wijzigen om goed te blijven scoren of hoe kunt u deze update gebruiken om uw website te laten stijgen? Om Google Penguin nte kunnen begrijpen, zult u eerst moeten weten wat dit algoritme inhoudt.

Google Penguin, wat is het?

Google Penguin is een codenaam voor een update van een Google algoritme, geïntroduceerd op 24 April 2012. In eerste instantie was de update gericht op het straffen van websites die de Google Webmaster Guidelines schonden. Tegenwoordig worden dit ‘black-hat SEO’ technieken genoemd.

De Penguin updates tot nu toe:

  • Penguin 1, geïntroduceerd op 24 April 2012 (beïnvloedt 3.1% van de zoekopdrachten)
  • Penguin 2, geïntroduceerd op 26 Mei 2012 (beïnvloedt nog geen 0.1% van de zoekopdrachten)
  • Penguin 3, geïntroduceerd op 5 Oktober 2012 (ongeveer 0.3%)
  • Penguin 4 (Penguin 2.0) op 22 Mei 2013 (beïnvloedt 2.3%)
  • Penguin 5 (Penguin 2.1) op 4 Oktober 2013 (ongeveer 1%)
  • Penguin 6 (Penguin 3.0) op 17 Oktober 2014 (minder dan 1%)

Wanneer de update precies plaats gaat vinden, is nog niet bekend. Dat hij binnen de kortste keren zal verschijnen, is een feit. De nieuwste Penguin update zal zich voornamelijk gaan richten op de linkbuilding van websites. Nog nooit heeft de huishouding van uw linkbuilding zoveel invloed gehad op uw positie binnen de organische zoekresultaten van Google.

Adverteren op Instagram biedt veel kansen

Zoals u wellicht wel weet is Instagram een populaire foto-app en heeft het een enorm bereik. In juli 2015 had de app naar eigen zeggen ruim 300 miljoen actieve gebruikers per maand. Met name jongeren zijn zeer actief op dit platform en deze doelgroep is dan ook goed te bereiken met een Instagram campagne.

Sinds kort is het mogelijk om te adverteren op Instagram. Gebruikers kunnen foto’s, video’s en carrousel advertenties van merken te zien krijgen, die zij nog niet volgen. Het adverteren op Instagram is zal onderdeel worden van de business toolkit. Deze bestaat uit account statistieken, advertentie statistieken en een campagne editor, waarin de advertenties en dus campagnes opgezet kunnen worden.

Voor de campagnes zijn vele targeting opties mogelijk. Hierbij moet u denken aan leeftijd, geslacht en geografie. Maar ook vergelijkbare mogelijkheden zoals op Facebook. Hierdoor kan deze manier van adverteren op Instagram voor zowel grote als kleine bedrijven interessant zijn. U kunt immers specifieke doelgroepen bereiken. De kosten voor Instagram adverteren worden op zowel CPC (kosten per klik) als op CPM (kosten per 1000 vertoningen) berekend.

Door onze ervaring met het adverteren op diverse social media en het gericht benaderen van online doelgroepen is een Instagram campagne bij ons in vertrouwde handen. WenS Online Nederland ontzorgt u op het gebied van opzetten van de advertentie campagne. En tegelijk zorgen wij voor het halen van het maximale resultaat uit elke campagne. Meer weten? Bel direct naar 0252-861718 of maak gebruik van ons contactformulier.

Zakelijke facebook pagina aanmaken

Als bedrijf kun je facebook zakelijk inzetten om je online zichtbaarheid te vergroten. Het aanmaken van een zakelijke facebook pagina is simpel en eenvoudig. Het is een vereiste om eerst een persoonlijke pagina aan te maken voordat je een zakelijke pagina aan kunt maken. Velen zien dit als een nadeel, maar door je vrienden toe te voegen aan je persoonlijke account kun je eenvoudig en snel de eerste likes voor je pagina binnen halen. Dit doe je uiteraard nadat je zakelijke Facebook pagina klaar is!

Stap 1 – Maak een persoonlijke Facebook pagina aan

Begin met het aanmaken van een persoonlijke pagina. Vul je gegevens in en klik op registreren. Vervolgens kom je op je persoonlijke Facebook pagina uit. Vanuit hier gaan we een zakelijke pagina aanmaken.

Stap 2 – Het aanmaken van de zakelijke facebook pagina

Klik bovenaan in de blauwe menubalk op het pijltje en klik op Pagina aanmaken. Of ga rechtstreeks via deze link naar het startpunt voor het aanmaken van een zakelijke facebook pagina.

Stap 3 – Kies een geschikt pagina type

Je kunt kiezen uit 6 soorten pagina types. Voor je bedrijf kies je uit:

• Lokaal bedrijf of locale plaats, óf
• Bedrijf, organisatie of instelling

Kies voor de optie ‘Lokaal bedrijf of lokale plaats’ als mensen je bedrijf kunnen bezoeken en je openingstijden hanteert. Dit is vaak het geval wanneer je een winkel of restaurant hebt.

Kies voor de optie “Bedrijf, organisatie of instelling’ als je een virtueel bedrijf hebt (webshop) of als mensen een afspraak maken voordat ze bij je langskomen. Openingstijden zijn hier vaak niet van belang.

Je kunt de categorie eventueel later nog aanpassen, ook wanneer je pagina al klaar is. Ga hiervoor naar > Pagina bewerken > Pagina-informatie bijwerken > Categorie >> bewerken.

Stap 4 – Kies een categorie en bedrijfsnaam

Kies uit het dropdown menu een categorie dat het beste bij je bedrijf past. En vul vervolgens je bedrijfsnaam in.
Houd je bedrijfsnaam kort & krachtig. Wil je gaan adverteren op facebook? Gebruik dan maximaal 25 karakters voor je bedrijfsnaam.

De bedrijfsnaam kun je eventueel later nog aanpassen, maar dit is alleen mogelijk tot 200 pagina likes/fans.

Gefeliciteerd! Je bent klaar en kunt beginnen met het inrichten van je zakelijke facebook pagina.

Hoe verwijder ik een Facebook pagina?

Tegenwoordig zijn weinig bedrijven zonder Facebook pagina. Er kunnen echter diverse redenen zijn om u te doen besluiten om de Facebook bedrijvenpagina te verwijderen. Hoewel Facebook een handige marketingtool is, weet u waarschijnlijk al geen ander dat ook zeer moeilijk is om op te vallen. Het onderhouden van een Facebook bedrijvenpagina of community pagina kost ook veel tijd en inzet. Een verouderde of inactieve Facebook pagina is een slechte publiciteit voor u als onderneming. Facebook kan veel voordelen bieden, echter zijn ook andere argumenten om uw Facebook bedrijvenpagina te verwijderen. Argumenten als dat effectief reclame maken op Facebook veel geld kost en dat Facebook zeer beperkt kan zijn als het gaat om het toestaan van content. Het is voor u als ondernemer dan ook mogelijk om uw Facebook bedrijvenpagina te verwijderen.

Hoe verwijdert u een Facebook pagina?

De functie om uw Facebook pagina te verwijderen is niet eenvoudig te vinden, maar met behulp van onderstaand stappenplan kunt u uw Facebook-account moeiteloos verwijderen.

Stap 1: Ga naar Facebook en log in
Ga naar http://www.Facebook.com en log in met de gegevens van uw onderneming.

Stap 2: Kies de te verwijderen pagina
Druk in het linker menu op de (bedrijfs-)pagina die u wilt verwijderen.

Stap 3: Het admin-paneel
Rechtsboven in het scherm, boven de Timeline, bevindt zich de knop die u naar het admin-paneel leidt. Eenmaal in dit paneel vindt u onder het tabblad ‘Manage’ de optie ‘Manage Permissions’.

Stap 4: Bedrijfspagina verwijderen
Scroll helemaal naar beneden. Daar vindt u, net boven de ‘Save Changes’-knop, de optie ‘Delete Page’. Hiermee verwijdert u uw Facebook-pagina. Binnen veertien dagen kunt u eventueel moeiteloos de pagina herstellen. Ook is het via het admin-paneel mogelijk om de pagina van uw bedrijf onzichtbaar te maken voor anderen. Zo blijft alle informatie wel bewaard voor privégebruik voor u als ondernemer.

 

Is een blog op uw website goed voor uw vindbaarheid?

Is het hebben van een blog op uw website goed voor de optimalisatie? Dat is een vraag die ook wij steeds vaker horen. Veel websites hebben een blog ofwel een nieuwspagina op de website staan. Dit vaak omdat ze hebben gehoord dat het goed is voor de SEO van de website. Het is echter wel de vraag of dit wel het geval is. Het antwoord op deze vraag is zowel ja als nee.

Waarom nee?

Een blog is niet van invloed op de vindbaarheid van de website. Tenminste niet als u er niets mee doet. Het is dan wel van belang dat u regelmatig iets schrijft dat voor uzelf en voor anderen interessant is. Een blog is bedoeld om iets te vertellen dat de rest van de wereld ook mag weten.

Waarom ja?

Een blog kan wel van invloed zijn op de vindbaarheid van de website. Tenminste als u er veel mee doet op de juiste manier. Dit houdt dus in dat u op een regelmatige basis interessante content schrijft dat mensen ook graag willen lezen en delen.

Met regelmatig wordt hier minimaal eens in de twee weken een blogitem plaatst. Als u dient lang genoeg doet, dan zien de zoekmachines uw website als een bron van nieuwe content en wordt uw website ook als interessant beschouwd. De crawlers en spiders van de zoekmachines komen vaker langs en de pagina’s worden beter geïndexeerd.

Wat zegt Matt Cutts hierover?

Matt Cutts, hoofd van het Webspam Team van Google en allround Goeroe op het gebied van SEO geeft in onderstaande video uitleg waarom blogs op regelmatige basis geüpdatet moeten worden.