Schrijf voor zoekmachine(s)?
Bij het schrijven voor zoekmachine(s) zoals Google moet je zo duidelijk mogelijk maken wat je aan biedt als bedrijf. Dit klinkt makkelijker dan dat het is. In de praktijk zien we als internet marketing bedrijf de volgende fouten veelal voorbij komen op websites. Om sneller stappen te zetten met zoekmachine optimalisatie, moet je ervoor zorgen dat je goed bent in content maken en schrijven voor de zoekmachine. Zonder waardevolle pagina’s op de website valt de site natuurlijk weinig te vinden. En let wel op dat je content publiceert waar mensen meer over willen weten. Doe je dat niet? Dan loop je de risico dat Google je niet opneemt in de zoekresultaten op de – voor jou – relevante zoekwoorden. SEO copywriting is en blijft een belangrijk aspect voor het verkrijgen van goede posities in de zoekresultaten.
Maar het gaat helaas daar nog wel eens wat fout. Wil je het goed aanpakken? Voorkom dan deze veel gemaakte fouten in de tekst(en) van je site:
- Constant hetzelfde zoekwoord in je tekst -> Gebruik dus gerelateerde zoektermen.
- Geen rekening houden met intentie achter zoekopdracht -> Het is aan jou om intenties achter zoektermen te achterhalen en schrijf daar dan ook voor.
- Bezoekers blijven niet op je website “hangen”-> Houd je bezoeker vast op je website met bijv. foto’s of een prikkelende inleiding.
- Verkeerd gebruik van heading -> over-optimaliseer je headers niet en vergeet ze evenmin.
- Geen semantiek gebruiken in teksten -> Zorg ervoor dat je gerelateerde zoektermen gebruikt in je tekst. Google let hier ook op.
- Pagina’s niet “aantrekkelijk” -> Let op de opmaak en snelheid van je website.
- De SEO teksten lokken geen reactie uit -> Verleid je bezoeker door een call to action weer te geven, door relevante interne links te plaatsen, et cetera.
Kom je er zelf niet uit? WenS Online helpt u graag verder met de SEO van je website.