Starbucks richt zich op het aanbieden van toegankelijke, gebruikersvriendelijke online bestellingen aan al hun klanten en bouwde een PWA van het bestelsysteem op het web, dat een vergelijkbare ervaring biedt als hun bestaande native app.
Met andere woorden, met de mogelijkheid om in offline modus te werken, stelt Starbucks PWA hun klanten in staat om door het menu te bladeren, hun bestellingen aan te passen en items aan hun winkelwagentjes toe te voegen – allemaal zonder consistente toegang tot internet. Eenmaal online kunnen ze locatiespecifieke prijzen bekijken en hun eten en drinken bestellen.
Omdat het grootste deel van de PWA beschikbaar is zonder netwerkverbinding, is het geweldig voor mobiele klanten die de hele dag door connectiviteit kunnen gebruiken of opkomende markten zoals plattelandsgemeenschappen waar de verbinding minder betrouwbaar is.
Met de lancering van de nieuwe bestellende PWA heeft Starbucks al significante resultaten gezien. De PWA is 99,84% kleiner dan de bestaande iOS-app van Starbucks, waardoor de web-app een favoriet is onder zijn gebruikers. Als gevolg hiervan verdubbelden ze het aantal internetgebruikers dat elke dag bestellingen plaatst, waarbij desktopgebruikers nu ongeveer hetzelfde tarief bestellen als mobiele gebruikers.