U heeft de SEO rapportage ontvangen van uw campagne. In deze rappotage vindt u onder andere de posities van de zoekwoorden, de linkbuilding van de website, het aantal social share en tot slot de web statistieken van de website. Dit laatste is enkel ingesteld als wij toegang hebben tot de Analytics account van uw website.

De Rapportage opent zich op de Dashboard. Hier ziet u een overzicht van de gegevens uit de rapportage. Wilt u meer zien van een bepaald onderdeel van de rapportage? Dan kijkt u op de desbetreffende tabblad in de rapportage.

Tabblad Rankings

Als u de tabblad Rankings opent ziet u als eerst een grafiek met daarin de Visibility Score. De visibility score is in principe de verhouding tussen de vermeldingen in een aantal zoekmachines en opgegeven zoekwoorden. De visibility score wordt weergegeven in een percentage en bestaat uit een puntensysteem:

  • Positie 1: 30 punten; positie 2: 29 punten; positie 3: 28 punten; positie 4: 27 punten, etc.
  • Positie 28: 3 punten; punten 29: 2 punten; positie 30: 1 punt
  • Positie lager dan 30: geen punten

Onder de grafiek ziet u een tabel met daarin de actuele stand van zaken. In de tabel staat:

  • First place: het aantal zoekwoorden op de 1e positie in de zoekmachine
  • In top 3 / top 5 / top 10 / top 20 / top 30: De hoeveelheid zoekwoorden in de top 3 / 5 / etc van de zoekmachine.
  • Ranked: Het aantal zoekwoorden dat een positie heeft behaald in de top 100 van de zoekmachine.
  • Not ranked: De hoeveelheid zoekwoorden dat nog geen positie heeft behaald in de eerste 100 posities van de zoekmachine.

Vervolgens kunt u in de tabel op de URL / Domeinnaam van uw website klikken. U ziet een pagina met daarin de lijst van de ingezette zoekwoorden en de actuele positie van het zoekwoord in de genoemde zoekmachine. Bij de posities is ook te zien wat het verschil is tussen de huidige positie en de positie van de afgelopen maand. Dit wordt weergegeven als:

geen-positie Dit zoekwoord heeft nog geen positie in de top 100
positie-binnengekomen Dit zoekwoord is binnengekomen. Het getal voor “+” is de positie waarop het zoekwoord is binnengekomen.
positie-verdwenen Dit zoekwoord is vervallen.
positie-gestegen Het zoekwoord is in dit voorbeeld met 1 positie gestegen en staat nu op positie 3. Het getal voor het “^” is de huidige positie, wat er achter staat is het verschil met de vorige positie.
positie-gedaald In dit voorbeeld is het zoekwoord met 3 posities gedaald. De huidige positie van het zoekwoord is in dit voorbeeld nu 17.
positie-hetzelfde Als er een “-” achter de positie staat, houdt dit in dat positie hetzelfde is gebleven.

 Tabblad Analytics

Bij de tabblad Analytics vindt u een overzicht van de statistieken van de website. Onderdeel daarvan zijn alle zoekwoorden en zoekmachines die verkeer naar uw website hebben gebracht. Daarnaast vindt u hier ook de informatie over ingestelde doelen en verwijzingen. Door dit tabblad heeft u de belangrijkste informatie over uw website uit de statistieken van een bepaalde periode, zoals de bounce percentages en verkeersbronnen.

In de tabel van dit tabblad staan de volgende gegevens:

  • Visits: Het aantal bezoekers van uw website
  • Page views: Het aantal bekeken pagina’s van uw website in totaal
  • Page views/visit: Gemiddeld aantal bekeken pagina’s per bezoek
  • Avg. time on site: De gemiddelde tijd op de website per bezoek
  • New visits: Het aantal nieuwe bezoekers van de website
  • Bounce percentage: Het percentage bezoekers dat direct uw website weer heeft verlaten

Tabblad Links

Bij de tabblad Links vindt u een overzicht van de links naar uw website toe. Er wordt tevens weergegeven hoe vaak een bepaalde zoekwoord wordt ingezet voor de anchor van de links.

In de tabel staan de volgende gegevens:

  • Total links: Hiermee wordt de totale hoeveelheid links bedoeld die naar uw website verwijzen / linken
  • External Followed links: Het aantal links naar uw website met een do follow indicatie
  • Linking root domeins: Het aantal domeinen waarvan gelinkt wordt naar uw website
  • Authority: De Domain Authority is een waarde op een logaritmische schaal van 0 tot 100. Ze representeert de mate waarin het domein van de linkpagina kans heeft om te ranken in zoekmachines. Hoe hoger de Domain Authority van een website des te groter de kans dat alle pagina’s van de website ranken in zoekmachines.

Tabblad Social

Bij deze laatste tabbad van de rapportage vindt u de social share van uw website. Dit houdt in hoe vaak uw website is gedeeld op social media kanalen als Facebook, Twitter en Google +. Bij social Share gaat het altijd om de domeinnaam van uw website.

social-share

Indien u het bovenstaande ziet in uw rapportage, houdt dit in dat uw website nog nooit is gedeeld op Facebook, Twitter en Google +. Is dit het geval? Dan zal u hier wat aan moeten gaan doen.

Daarnaast kunt u ook op deze pagina zien hoeveel volgers u heeft op Twitter en het aantal likes op Facebook. Hiervoor is echter een koppeling nodig met het social media account van uw bedrijf. Dit hebben wij echter niet, waardoor u hier geen informatie kunt vinden.