5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 3)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen. In dit bericht de 3e tactiek.

#3. Deel blogs via opvallende domeinen

Veel bedrijven zijn zo overdonderd met het proces om blogartikelen te maken, dat ze kansen missen om het effectief te promoten. Het is slim om ook de kleine details niet over het hoofd te zien, zoals de bloglinks die u deelt. Dat is één van de manieren om op te vallen en u van anderen te onderscheiden.

Bijvoorbeeld, als u op ecommercetips.NL een blog host, dan kun u dat op die domeinnaam blijven doen, maar links delen als ecommercetips.ONLINE of ecommercetips.STORE. Afhankelijk van het onderwerp van uq artikel bepaalt udus welke link u gebruikt. Die stuurt u dan naar het blog op uw .NL-domein.

Deze zogeheten branded links wijken af. Daardoor trekt u de aandacht van je doelgroep en wekt u interesse om erop te klikken. Bovendien kunt u het aantal klikken bijhouden en uw  marketingdoelen koppelen. Bekende URL-verkorters als Bitly en Rebrandly staan gebruik van custom domeinen toe om uw links te branden.

Hoe meer keywords uw domeinnaam bevat, des te gemakkelijker het is om te onthouden. Zo stimuleert u herbezoeken en mond-tot-mondreclame. Denk bijvoorbeeld eens aan nieuwere extensies als .TECH, .SITE of .ONLINE. Heeft u een blog over e-commerce, dan is een .STORE-domeinnaam interessant.