Keywords bedenken: hoe werkt dat?
Wat zoekwoorden / keywords zijn is al vaker aanbod gekomen in onze blog. Ook waarom keywords van belang zijn voor uw website, zeker ook internet gebied. Maar hoe komt u tot een lijst met zoekwoorden die bij uw bedrijf en website passen? Het is makkelijker dan u denkt. De eerste stap is naar uw website kijken. Wat is uw bedrijf, wie bent u en welke producten / diensten levert u? Heeft u ook al gekeken naar de trends in de markt waarin u opereert? Welke vragen krijgt u wel eens vanuit klanten? Uzelf in de doelgroep verplaatsen is essentieel om tot een goede zoekwoordenlijst te komen.
Als u dat eenmaal op een rij hebt, dan kunt u dit verlaten naar de juiste zoekwoorden. Deze moet uiteraard wel voldoen aan een aantal eisen:
- Keywords moeten bijvoorbeeld duidelijk en simpel zijn.
Als u zelf iets zoekt doet u dat waarschijnlijk ook zo kort en specifiek mogelijk. - Keywords moeten aansluiten op uw producten en/of diensten.
Bent u bijvoorbeeld een advocaat in Rotterdam? Pas dan uw zoekwoorden daar op aan en zoek naar synoniemen. - Keywords moeten ook echt gebruikt worden door uw doelgroep.
Uw doelgroep kan synonieme gebruiken van een bepaald zoekwoorden. Onderzoek dus wel wat uw doelgroep gebruikt bij hun zoektocht op Google. erzoek.