5 tactieken om meer uit uw blogs te halen! (deel 1)

Bloggen is een kunst. U hoeft er echter geen hele dag vrij voor te plannen om een meesterwerk te maken. De meest succesvolle artikelen zijn vaak eenvoudig, gemakkelijk te lezen en bevatten weinig technische details. Maar hoe bereikt u dit precies? In dit bericht leest u over vijf tactieken om meer uit uw blog te halen.

Er is al veel te vinden over het effectief blog schrijven. Er wordt alleen niet vaak geschreven over hoe u uw boodschap daadwerkelijk overgebracht krijgt. Hoe u contact met uw publiek krijgt. Hieronder treft u een voorbeeld van een tekst, waarmee u de boodschap zeker niet overgebracht krijgt.

“We zijn momenteel bezig met het consolideren van ons assortiment om ervoor te zorgen dat de producten die we in voorraad hebben een indicatie zijn van onze merkambities. Als onderdeel van onze assortimentsconsolidatie hebben we ook besloten onze leverancierslijst opnieuw te bekijken en een meer intelligent systeem voor de verwerving van aandelen te gebruiken.” bron

U kunt wel begrijpen dat deze tekst voor uw doelgroep niet te lezen valt. Uw doelgroep zal de tekst waarschijnlijk niet begrijpen. Moeilijk taalgebruik is een van de belangrijkste redenen waarom veel zakelijke blogs niet succesvol zijn. Maar hoe moet u het dan wel doen?

1. Weet voor wie u schrijft

Kent u uw doelgroep? En weet u ook welke doelgroep de desbetreffende blog leest waarop u blogt? Uw blogs zijn alleen effectief als uw lezer zich eraan kunnen relateren. Het is belangrijk om te weten voor wie u schrijft. Jon Morrow, een van de meest inspirerende bloggers, identificeert daarom eerst zijn lezers en onderzoekt hun behoeften. Vervolgens gebruikt hij in zijn artikelen anekdotes die de lezer direct aanspreken en spoort ze zo aan om een gewenste actie te ondernemen. Hieronder een voorbeeld van zijn werk, dat ook op Be A Better Blogger wordt aangehaald.

Effectiever bloggen: weet voor wie je schrijft.