70% traffic van de website komt via long tail zoekwoorden

Long tail zoekwoorden hebben een aantal voordelen:

  • Op een long tail zoektem scoor je sneller
  • Langere zoektermen zijn specifieker, zodat je gericht bezoekers werft
  • Veel kleintjes maken een grote
  • Je bent minder afhankelijk van de kuren van Google
  • Dankzij semantic search kunnen pagina’s scoren op honderden gerelateerde termen

Zo’n 70% van alle bezoekers via zoekmachines komen via long tail zoekwoorden op een site. U doet uzelf dus te kort als u long tail zoekwoorden met ‘weinig’ zoekvolume negeert (bron: Raven Tools).

Hoe vindt u long tail zoekwoorden?

Long tail zoekwoorden kunt u op verschillende manieren achterhalen. Dit zijn enkele suggesties:

1. Kies een hoofdzoekwoord en combineer dit met bijvoeglijk naamwoorden: bijvoorbeeld zwarte televisie, energiezuinige televisie, platte televisie.
2. Typ langzaam in Google, dan krijgt u direct suggesties.
3. Zeg iets over de prijs: goedkope lcd televisie, prijzen lcd televisie
4. Bestudeer vragen, bijvoorbeeld via Keywordtool.io. Verwerk ze letterlijk in de tekst en geef direct antwoord. Mogelijk laat Google u antwoord zien bij de zoekresultaten mét een link naar uw site.
5. Gebruik zoekwoordensoftware, zoals de Google Keyword Planner
6. Duik in Google Analytics en achterhaal met welke woorden mensen nu op uw site komen