Zakelijke facebook pagina aanmaken

Als bedrijf kun je facebook zakelijk inzetten om je online zichtbaarheid te vergroten. Het aanmaken van een zakelijke facebook pagina is simpel en eenvoudig. Het is een vereiste om eerst een persoonlijke pagina aan te maken voordat je een zakelijke pagina aan kunt maken. Velen zien dit als een nadeel, maar door je vrienden toe te voegen aan je persoonlijke account kun je eenvoudig en snel de eerste likes voor je pagina binnen halen. Dit doe je uiteraard nadat je zakelijke Facebook pagina klaar is!

Stap 1 – Maak een persoonlijke Facebook pagina aan

Begin met het aanmaken van een persoonlijke pagina. Vul je gegevens in en klik op registreren. Vervolgens kom je op je persoonlijke Facebook pagina uit. Vanuit hier gaan we een zakelijke pagina aanmaken.

Stap 2 – Het aanmaken van de zakelijke facebook pagina

Klik bovenaan in de blauwe menubalk op het pijltje en klik op Pagina aanmaken. Of ga rechtstreeks via deze link naar het startpunt voor het aanmaken van een zakelijke facebook pagina.

Stap 3 – Kies een geschikt pagina type

Je kunt kiezen uit 6 soorten pagina types. Voor je bedrijf kies je uit:

• Lokaal bedrijf of locale plaats, óf
• Bedrijf, organisatie of instelling

Kies voor de optie ‘Lokaal bedrijf of lokale plaats’ als mensen je bedrijf kunnen bezoeken en je openingstijden hanteert. Dit is vaak het geval wanneer je een winkel of restaurant hebt.

Kies voor de optie “Bedrijf, organisatie of instelling’ als je een virtueel bedrijf hebt (webshop) of als mensen een afspraak maken voordat ze bij je langskomen. Openingstijden zijn hier vaak niet van belang.

Je kunt de categorie eventueel later nog aanpassen, ook wanneer je pagina al klaar is. Ga hiervoor naar > Pagina bewerken > Pagina-informatie bijwerken > Categorie >> bewerken.

Stap 4 – Kies een categorie en bedrijfsnaam

Kies uit het dropdown menu een categorie dat het beste bij je bedrijf past. En vul vervolgens je bedrijfsnaam in.
Houd je bedrijfsnaam kort & krachtig. Wil je gaan adverteren op facebook? Gebruik dan maximaal 25 karakters voor je bedrijfsnaam.

De bedrijfsnaam kun je eventueel later nog aanpassen, maar dit is alleen mogelijk tot 200 pagina likes/fans.

Gefeliciteerd! Je bent klaar en kunt beginnen met het inrichten van je zakelijke facebook pagina.

Hoe verwijder ik een Facebook pagina?

Tegenwoordig zijn weinig bedrijven zonder Facebook pagina. Er kunnen echter diverse redenen zijn om u te doen besluiten om de Facebook bedrijvenpagina te verwijderen. Hoewel Facebook een handige marketingtool is, weet u waarschijnlijk al geen ander dat ook zeer moeilijk is om op te vallen. Het onderhouden van een Facebook bedrijvenpagina of community pagina kost ook veel tijd en inzet. Een verouderde of inactieve Facebook pagina is een slechte publiciteit voor u als onderneming. Facebook kan veel voordelen bieden, echter zijn ook andere argumenten om uw Facebook bedrijvenpagina te verwijderen. Argumenten als dat effectief reclame maken op Facebook veel geld kost en dat Facebook zeer beperkt kan zijn als het gaat om het toestaan van content. Het is voor u als ondernemer dan ook mogelijk om uw Facebook bedrijvenpagina te verwijderen.

Hoe verwijdert u een Facebook pagina?

De functie om uw Facebook pagina te verwijderen is niet eenvoudig te vinden, maar met behulp van onderstaand stappenplan kunt u uw Facebook-account moeiteloos verwijderen.

Stap 1: Ga naar Facebook en log in
Ga naar http://www.Facebook.com en log in met de gegevens van uw onderneming.

Stap 2: Kies de te verwijderen pagina
Druk in het linker menu op de (bedrijfs-)pagina die u wilt verwijderen.

Stap 3: Het admin-paneel
Rechtsboven in het scherm, boven de Timeline, bevindt zich de knop die u naar het admin-paneel leidt. Eenmaal in dit paneel vindt u onder het tabblad ‘Manage’ de optie ‘Manage Permissions’.

Stap 4: Bedrijfspagina verwijderen
Scroll helemaal naar beneden. Daar vindt u, net boven de ‘Save Changes’-knop, de optie ‘Delete Page’. Hiermee verwijdert u uw Facebook-pagina. Binnen veertien dagen kunt u eventueel moeiteloos de pagina herstellen. Ook is het via het admin-paneel mogelijk om de pagina van uw bedrijf onzichtbaar te maken voor anderen. Zo blijft alle informatie wel bewaard voor privégebruik voor u als ondernemer.

 

Is een blog op uw website goed voor uw vindbaarheid?

Is het hebben van een blog op uw website goed voor de optimalisatie? Dat is een vraag die ook wij steeds vaker horen. Veel websites hebben een blog ofwel een nieuwspagina op de website staan. Dit vaak omdat ze hebben gehoord dat het goed is voor de SEO van de website. Het is echter wel de vraag of dit wel het geval is. Het antwoord op deze vraag is zowel ja als nee.

Waarom nee?

Een blog is niet van invloed op de vindbaarheid van de website. Tenminste niet als u er niets mee doet. Het is dan wel van belang dat u regelmatig iets schrijft dat voor uzelf en voor anderen interessant is. Een blog is bedoeld om iets te vertellen dat de rest van de wereld ook mag weten.

Waarom ja?

Een blog kan wel van invloed zijn op de vindbaarheid van de website. Tenminste als u er veel mee doet op de juiste manier. Dit houdt dus in dat u op een regelmatige basis interessante content schrijft dat mensen ook graag willen lezen en delen.

Met regelmatig wordt hier minimaal eens in de twee weken een blogitem plaatst. Als u dient lang genoeg doet, dan zien de zoekmachines uw website als een bron van nieuwe content en wordt uw website ook als interessant beschouwd. De crawlers en spiders van de zoekmachines komen vaker langs en de pagina’s worden beter geïndexeerd.

Wat zegt Matt Cutts hierover?

Matt Cutts, hoofd van het Webspam Team van Google en allround Goeroe op het gebied van SEO geeft in onderstaande video uitleg waarom blogs op regelmatige basis geüpdatet moeten worden.

Inzetten van Social Media voor uw bedrijf

Social Media is een onmisbaar onderdeel geworden van een marketingstrategie. Voor het bekend maken van uw product of dienst heeft u via social media vaak een groter bereik. Maar niet ieder bedrijf weet gelijk hoe u hiermee aan de slag kan gaan. WenS Online Nederland geeft u graag enkele tips.

1. Blijf relevant voor uw doelgroep

U zult vast denken dat u wellicht op zo veel mogelijk verschillende platforms actief moet zijn. Hoe meer platforms u gebruikt, hoe sneller u zichtbaar bent voor potentiële klanten. U moet hierbij echter er wel aan denken dat u actief moet zijn. Hoe meer profielen u aanmaakt voor uw bedrijf, des te tijdrovender dit is om aan ieder platform regelmatig aandacht te besteden. Wij adviseren om eerst in te zetten op slechts één of thee social media kanalen te concentreren.

2. Welke kanalen passen bij uw bedrijf?

Voordat u zich aanmeld op allerlei social media, kunt u beter eerst uitzoeken waar uw doelgroep het actiefst is. Zo kan u Facebook goed inzetten als u een winkel bent begonnen en uw winkel via advertenties onder aandacht wil brengen in uw regio. Indien u bijvoorbeeld een adviseur bent, dan kunt u beter inzitten op LinkedIn.

3. Social Media is geen eenrichtingsverkeer

Social media is geen eenrichtingsverkeer. Dit is de belangrijkste regel om te onthouden. U moet openstaan voor eventuele conversaties met andere gebruikers. Dit kan inhouden dat u via social media bijvoorbeeld moet reageren op een klacht. Dergelijke openbare conversaties kunnen ook in uw voordeel werken.

4. Wees actief, blijf actief

Als u eenmaal begint aan social media, moet u ook actief blijven. Het managen van verschillende social media accounts kan steeds meer tijd in beslag nemen. Om te voorkomen dat u niet actief bent, raden wij aan om van tevoren een workflow op te stellen.

Ook kunt u uiteraard uw social media uitbesteden aan WenS Online. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Dit kan via ons contact formulier, ook kunt u bellen naar 0252-861718. Ook kunnen wij een vrijblijvende afspraak inplannen om met u in gesprek te gaan over uw online marketing.

Website scan: bedrijf in begeleiding

Worden de juiste zoekwoorden ingezet voor de website?

Om te onderzoeken of de juiste zoekwoorden zijn ingezet voor uw website, is er allereerst gekeken hoe de website scoort op vijf relevante zoekwoorden. Helaas het bedrijf landelijk geen positie behaald. Doordat de locatie van uw vestiging niet genoemd wordt op de website, kunnen wij helaas niet achterhalen hoe de vindbaarheid is in uw eigen regio.

Worden de meta tags goed ingezet voor de website?

De meta tags worden voor de homepagina niet optimaal ingezet. In de meta tag van de homepagina ziet u dat de titel te lang is. Daarnaast bevat de meta description (omschrijving voor Google) geen conversie. Enkele van de zoekwoorden komen er wel naar voren. Het belangrijkste zoekwoord van de pagina moet vooraan staan in de omschrijving. In dit geval is Dienstverlening een te breed zoekwoord. Voor de conversie is van belang, dat er een telefoon nummer al zichtbaar is in de description.

Hoe is de techniek van de website?
Door Google zijn er in totaal 2 pagina’s geïndexeerd. Één pagina een één pdf bestand op de server.

SEO Titel:
De titel van de homepagina is te lang. Dit ziet u ook in het voorbeeld van punt 2 van deze analyse.

Descriptions:
De homepagina heeft een description. De website bestaat maar uit één pagina. Hierdoor kan er niet gesproken worden of de website wel of niet unieke descriptions heeft.

Keywords:
Voor Google hoeven meta keywords niet meer ingevuld te worden. Dit is meer gericht op de beheerder van de website. Voor deze website zijn er een keywords ingezet.

-tag:
Als wij de headings controleren op uw website, blijkt voor de homepagina:
1x H1 2 H2 0x H3 0x H4

Het is goed om een bedrijfsnaam te noemen in de H1-tag, echter moet de belangrijkste zoekwoord vooraan in de heading terug komen. Dit is nu niet het geval.
De h2 headings zijn ingezet voor het telefoon nummer en voor de tekst om een e-mail te sturen.

Image alt:
De afbeeldingen op de website hebben allemaal een omschrijving in de alt van de afbeelding staan in de code. Elke afbeelding dient voorzien te zijn van belangrijk zoekwoord die bij de afbeelding past. Dit kan ook een product naam zijn in het geval van een foto van een product.

Google Analytics:
Analytics is geen geïnstalleerd. Officieel gezien dient u een melding hiervan te doen op uw website. Er is geen privacy pagina aanwezig op de website.

Mobielvriendelijke website:
Niet mobielvriendelijk

Klik afstand:
Bij deze website is er geen sprake van klik afstand, omdat er maar één pagina is.

Hoe staat het met de linkbuilding van de website?
De website heeft in totaal 1 links naar de website toe. Deze komen van 1 verschillende websites. De website heeft een pagerank van 0. De website heeft slechts 0 Google+’s, 0 Tweet en 0 Facebook Share.

Heeft de website een duidelijke call to action?
Op de website staan enkel in de linker sidebar (zijbalk) het telefoon nummer en een link om een e-mail te sturen.

Website scan: Radiator

Worden de juiste zoekwoorden ingezet voor de website?

Om te onderzoeken of de juiste zoekwoorden zijn ingezet voor uw website, is er allereerst gekeken hoe de website scoort op vijf relevante zoekwoorden. Landelijk bent u op de belangrijkste zoekwoorden wel zichtbaar. Ook bent u zichtbaar in de zoekmachine onder uw vestigingslocatie. Echter als wij testen of u zichtbaar bent op belangrijke plaatsen in Nederland, zoals bijvoorbeeld Amsterdam, zien wij u echter niet in de zoekresultaten voorkomen op de eerste pagina.

Worden de meta tags goed ingezet voor de website?

De meta tags worden voor de homepagina niet optimaal ingezet. In de meta tag van de homepagina staat het belangrijkste zoekwoord in de titel. Echter ontbreekt deze in de meta description (omschrijving). Wat verder opvalt is dat de titel te lang is voor Google. Voor de conversie is van belang, dat er een telefoon nummer al zichtbaar is in de description.

Hoe is de techniek van de website?

Door Google zijn er in totaal 2760 pagina’s geïndexeerd.

SEO Titels:
De homepagina heeft een titel ingesteld staan. De belangrijkste zoekwoorden worden in de titel genoemd. De titel is echter te lang. De overige pagina’s hebben een standaard titel ingesteld. Dit zorgt ervoor dat titels uniek zijn, maar niet optimaal voor Google.

Descriptions:
Door middel van willekeurig testen is gebleken dat de pagina’s wel een description hebben. Echter is, zoals al eerder genoemd, van belang dat de description aansluit aan het zoekwoord. Daarnaast is het ook zo dat de descriptions niet op elke pagina uniek is.

<h.>-tag:
Als wij de headings controleren op uw website, blijkt voor de homepagina: 1x H1   10x H2 0x H3   1x H4
Een H4 mag feitelijk alleen voorkomen als een pagina ook een H3 heeft. Door willekeurig controleren zien wij dat dit correct is ingesteld.

De H1-heading moet altijd aanwezig. Dit wordt beschouwt als de titel van de pagina. In de H1 moet ook altijd de belangrijkste zoekwoord staan. Deze verhouding (0x H1 en 3x H2) zien wij terug komen op (bijna) elke pagina van uw website.

Image alt:
De afbeeldingen op de website hebben bijna allemaal een omschrijving in de alt van de afbeelding staan in de code.

Mobielvriendelijke website:
De website is niet mobielvriendelijk

Klik afstand:
Hoe minder men moet klikken om op een bepaalde pagina te kunnen komen, hoe beter. Voor deze website is dit niet ideaal ingesteld; Slechts 10% van de pagina’s is vanaf de homepagina aan te klikken. 44% van de pagina’s zijn door middel van 2 klikken te bezoeken en 46% door middel van 3 klikken of meer.

Hoe staat het met de linkbuilding van de website?

De website heeft in totaal 3216 links naar de website toe. Deze komen van 16 verschillende websites. De website heeft een pagerank van 3. De website heeft slechts 5 Google+’s, 1 Tweet en 1 Facebook Share.

Heeft de website een duidelijke call to action?

Het gaat hierbij om een webshop, waardoor de call to action op de product pagina’s voldoende naar voren komen. De homepagina zelf mist nog wel wat meer de call to action. Hierop zouden bijvoorbeeld de product categorieën meer naar voren kunnen komen. Dit is nu uitsluitend via het menu van de website

De SEO voordelen van Responsive webdesign

Responsive webdesign is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Zo heeft Google dit in april ook opgepakt voor de algoritmen. Een responsive website is een website, die automatisch aangepast wordt aan de grootte van het scherm waarop de website wordt weergegeven. Er hoeft dus geen aparte mobiele website gemaakt te worden, er zal één website zijn, die flexibel en optimaal is op welk apparaat dan ook. Dankzij responsive webdesign heeft u nooit meer last van kleine letters op uw smartphone of het continue moeten zoomen of heen en weer scrollen.

3 SEO voordelen

Op het gebied van SEO zijn er 3 belangrijke voordelen verboden aan responsive websites:

  • Slechts één URL
    Als u een aparte website heeft voor mobiele apparaten, dan is deze vaak ingezet op een subdomein. Zo zou uw website voor desktop te openen zijn op www.bedrijfsnaam.nl. De url voor mobiele website is dan bijvoorbeeld m.bedrijfsnaam.nl. Met een responsive website heeft u maar één URL, wat weer beter is voor de SEO.
  • Betere gebruikerservaring
    Wanneer een smartphone gebruiker op uw website terechtkomt, die niet geschikt is voor mobiel gebruik, is de kans groot dat hij of zij direct weer terugkeert naar de zoekresultaten. Op deze manier krijgt uw website een hoge bounce-rate, wat weer een negatief effect heeft voor SEO. Zoekmachines kunnen dan het vermoeden krijgen, dat uw website niet de gewenste informatie biedt. Dit probleem heeft u niet bij een responsive website.
  • Google beveelt responsive webdesign aan
    http://www.wensonline.nl/google-zet-mobielvriendelijke-sites-binnenkort-hoger-in-zoekresultaten/

Nog geen responsive website? WenS Online Nederland kan u daaraan helpen. Neem direct contact op om een afspraak te maken.

Verwijdering van ongebruikte advertenties, campagnes en andere AdWords-entiteiten

Vanaf 1 juli 2015 zullen  campagnes en advertentiegroepen met de status Verwijderd ook daadwerkelijk verwijderd worden binnen het account. Het is dan ook niet meer mogelijk om een dergelijke campagne of advertentiegroep opnieuw te activeren. Het is dan ook niet meer mogelijk om campagnes of advertentiegroepen te bewerken nadat u deze verwijderd heeft.

Tip: Als u verwijderde campagnes of advertentiegroepen heeft die u in de toekomst mogelijk opnieuw wilt activeren, kunt u hun status wijzigen in ‘Onderbroken’.

 

Social Media inzetten om uw positie in Google te verbeteren

Het hebben van een populaire website met goede content is tegenwoordig niet meer voldoende. Social Media resultaten worden namelijk door zoekmachines mee genomen in de indexering. Als u beter naar voren wil gaan komen, dan moet u zeker aan de slag door social media in te zetten voor verbetering uw vindbaarheid.

WenS Online geeft u enkele tips voor hoe dit dient te doen:

  1. Zorg altijd voor een goede profielfoto. Men wil contact hebben met een bedrijf of persoon.
  2. Benut de ruimte om u of uw bedrijf te omschrijven.
  3. Bij Google+ en Pinterest dient u uw website te verifiëren om zo te laten zien dat u de eigenaar bent.
  4. Vul altijd uw contactinformatie in, zodat u makkelijk te bereiken bent.
  5. De url van uw profiel kan bij de meeste platforms aangepast worden. Doe dit dan ook.
  6. Zorg dat de content van uw website geoptimaliseerd is voor het delen via Social Media.

Bent u benieuwd naar of uw website of specifieke pagina geoptimaliseerd is voor het delen via Social Media? Doe de test dan nu Social Media SEO Check.

Heeft u deskundige ondersteuning nodig bij het versterken van uw Social Media? WenS Online Nederland helpt u graag verder. Informeer daarom direct bij een van onze accountmanagers naar onze mogelijkheden op het gebied van Social Media. Bel voor vragen naar 0252-861718 of gebruik het contactformulier van WenS Online Nederland .

Belfunctie in Adwords

Vorige maand hebben wij u gemeld dat mobielvriendelijke websites een betere positie krijgen in de zoekresultaten van Google. Voor het steeds meer groeiende aantal mobiele bezoekers is er een nieuwe functie: “alleen bellen-advertenties”.

Alleen bellen-advertentie

De nieuwste functie in Adwords heeft als enige doel: het genereren van telefoonverkeer. Veel bedrijven, waaronder ook onze eigen klanten, maken gebruik van tekstadvertenties met een link naar de website. Uit meerdere praktijkcases blijkt, dat een mobiele bezoeker een lichte voorkeur heeft voor persoonlijk contact. Google speelt hier met deze nieuwe functie op in.

Wanneer uw bedrijf de mogelijkheid kan bieden om direct contact te leggen met uw bedrijf en in deze behoefte kan voorzien, kan deze nieuwe functie de conversie van uw bedrijf verhogen.

Na het instellen van de belfunctie in Adwords krijgen uw mobiele bezoekers de volgende knop bij de advertentie te zien:

belfunctieadwords

Heeft u interesse in deze nieuwe functie voor uw internet marketing? Neem dan direct contact met ons op en maak een afspraak met een van onze account managers.